Lente Wandelen April 2007 Activiteit Wandelen heeft nieuwe jacks gekregen. En dat willen ze even laten zien. Judo Judo toernooi 7 April Beverwijk. Het was zaterdagochtend vroeg verzamelen bij de Schakel (08.00 uur) want wij waren in de ochtendgroep ingedeeld en de wedstrijden begonnen om 9.00 uur. Aangekomen in de sporthal was het omkleden en de mat op om warm te draaien. We waren ingedeeld in 5 poules . Het waren leuke wedstrijden en hier en daar viel ook wel een traan ,omdat de tegenstander net iets sterker was. Om ongeveer 11.30 waren de meeste wedsrijden afgelopen en werden de lunchpakketen uitgedeeld. Daarna begon de prijsuitreiking en om 13.00 keerden wij allen weer huiswaarts, een aantal moe maar voldaan met hun behaalde prijs. Het was weer een geslaagde ochtend. Tweede Prijs:Alexander Derde Prijs:Jasper Ronald Richard Mathijs Bastiaan Susan Esther Allemaal Hartelijk Gefeliciteerd met jullie behaalde prijs. Cora en Elton Klik hieronder voor nog meer foto’s Jammer genoeg de laatste DBC. Na de warming up oefeningen gedaan met een stok. En het spierballen circuit afgemaakt. Elke keer als je de oefening gedaan had kreeg je een sticker. En als de strippenkaart vol was een.............. medaille. Ik heb genoten van jullie sportiviteit en op naar de volgende cursus !!! Groetjes Mieke. DBC Instuif 25 jarig jubileum van Dea Koot Lieve mensen, 6 april ben ik in het zonnetje gezet. Om half 8 kwam ik binnen en daar stond iedereen klaar om samen mijn 25 jarig jubileum te vieren. Bijna alles was paars, daar hou ik wel van en toen kwam er een hele show. Het is best vreemd om de hele avond in de belangstelling te staan en ook nog vele kado’s te krijgen. Ik wil graag iedereen bedanken voor de lieve woorden, de mooie kado’s, bloemen, kunstwerkjes etc. etc. Ik zou zeggen: BEDANKT en nog vele gezellige en leuke jaren bij de Schakel, Dea Voorjaar De tuin begint al wat te worden en is volop in bloei. De magnolia bij de boombank doet het geweldig zoals je kunt zien. Kijk maar naar de foto`s. Mei 2007 Oefenfietstocht Fietsers vieren de verjaardag van Bart. Bart Turkenburg is 77 jaar geworden en nog steeds een echte Schakelfietser. Al jaren regelt Bart het fietsen op zondag. Reden voor de fietsers om Bart extra in het zonnetje te zetten. Jessica heeft Bart een mooi fotolijstje gegeven met natuurlijk een foto van de fietsvakantie. We zijn met de oefenfietstocht naar Nieuwveen en omstreken gefietst. Bij de kinderboerderij heeft Bart ons getracteerd op koffie met appelgebak. We hadden geluk met het weer. Géén regen hoewel het wel voorspeld was! Verder lekker gefietst. Zeker zo'n 40 kilometer in straf tempo. Wij zijn klaar voor de fietsvakantie! Groeten ploegleider Hugo Hieronder zie je nog meer foto’s Of klik hiernaast op het plaatje voor een film uit het film-archief. Toneeluitvoering Toneel uivoering 11 en 12 mei. ‘Ik heb een jasje gekocht’ was de naam van het toneelstuk. Het was weer een enorm succes mede door onze nieuwe regisseur Lia Donicie, die het beste uit onze toneelspelers wist te halen. Het jasje ging van de prins naar Loetje Leep, dan naar Neutje en toen naar Kaai zijn vrouw. Dan wordt het gestolen door de dievenbende en uiteindelijk komt het weer bij de dochter van Neutje en Kaai. Saskia mag daarom met de prins trouwen en zo eindigd het stuk in een vrolijke bruiloft. De spelers kregen natuurlijk een enorm aplaus en bloemen en we kunnen weer terug kijken op een geweldig leuke uitvoering. Groetjes, Maureen Juni 2007 Vakantie 2007 - Ameland Daar gingen we, op zaterdag 2 juni richting Ameland. Met de bus richting Holwerd, op de boot en toen naar ons vakantiehuis voor de komende week: De Witte Reep. Aangekomen eerst alles uitgepakt, ’s avonds het huis versierd en onze keuze bekend gemaakt wat we op maandag en donderdag willen gaan doen. Zondag begonnen met de Beginshow. Natuurlijk met een gebakje. De twee-eiige drieling verraste ons met optredens van Niek, Mara en Christophe, zij gingen dit jaar voor het eerst mee en werden even in het zonnetje gezet. Ook waren er dit jaar nieuwe deelnemers mee, zij moesten ook optreden. Nog een muziekquiz met als prijs een petje voor iedereen. ‘s Middags richting het strand, daar hebben we ons vermaakt met allerlei spelen, vooral het vliegeren was een succes. Nog een ijsje en weer richting huis. In de avond zijn we naar de disco gegaan in Nes. Daar waren we niet van de vloer af te slaan. Bezweet en moe naar bed. Maandag konden we kiezen. Er ging een groep naar het Juttersmuseum, dat was niet echt interessant, wel het winkelen en op het terras zitten. De andere groep ging fietsen, dit was erg leuk en mooi. Gelukkig was het lekker weer. Zonder brokstukken kwam de hele groep weer terug. Op het avondprogramma stond een dansavond, deze deden we buiten, want het was best lekker weer. Dinsdag zijn we begonnen met een creatieve-ochtend, we konden kleuren, schilderijtjes en mobiels maken. Prachtige kunstwerken als resultaat. ’s Middags op pad met de Robbenboot. Met z’n allen genoten van de boottocht richting de zeehondjes, wat een prachtig gezicht. Ook nog een stuk met een garnalenvisser mee gevaren. Deze visser heeft ons van alles verteld over garnalen en andere vissoorten. En natuurlijk garnalen gegeten. ’s Avonds geluisterd naar een verhaal en een quiz gehouden met heel ingewikkelde foto’s. Woensdag hadden we de gezamenlijke dag. In 4 groepen hebben we allerlei opdrachten uitgevoerd, we werden geholpen door 4 piraten. Uiteindelijk de schat gezocht en natuurlijk gevonden. ’s Middags kwam er een clown, dit was erg gezellig, met veel grappen en grollen en ook nog een ballon maakte ze voor iedereen. Toen heerlijk gebarbecued, jammer genoeg moesten we binnen zitten, het was iets te koud buiten, we hadden last van zeemist, ja, dat heb je zo op een eiland. Maar het smaakte goed. Iedereen was deze avond in het blauw-wit gekleed, wat een prachtige kapiteinen en matrozen liepen er rond. Maar wat wil je, het Shanty-koor van Ameland kwam optreden. Dit gebeurde wel buiten, we hebben ons gewoon warm gedanst en gezongen. Moe gezongen gingen we richting bed, want het koor wist niet van ophouden. Donderdag weer in 2 groepen op pad. De eerste groep ging naar het Sorgdragermuseum, dit was erg interessant, met nog een bezoek aan een molen. De 2de groep ging eerst voetballen en ’s middags bowlen. Vandaag was het een heerlijke hete dag, ook veel buiten gezeten. En toen de laatste avond met: de S-factor. Iedereen mocht optreden met wat je ook maar wilde. Nou, van alles passeerde de revue, wat een gezelligheid, nog een dansje en toen heel laat naar bed. Alweer vrijdag, alles wordt ingepakt en opgeruimd, de bus inpakken en hup naar de boot. Bij aankomst aan wal hebben we heerlijk geluncht en toen de bus ingestapt richting Amstelveen, rond 17:30 uur kwamen we aan, nog een drankje en voldaan naar huis. Het was een heerlijke, gezellige week met de complimenten aan iedereen die mee was en die er een onvergetelijke week van hebben gemaakt. Dea. Zwemmen Fietsvalantie 2007 Van woensdag 27 juni tot en met zondag 1 juli kende de fietsgroep het thema: “Het fietsen is mooi naar en in het Brabantse land!/België!”. We zijn net terug uit België! Want we hebben met de Fietsploeg dwars door Nederland naar België gefietst. Een stukje Utrechtse Heuvelrug, langs de rivier de Lek, over de Moerdijkbrug naar Baarle Hertog. Een geweldige tocht. Soms zwaar, soms tegen de wind in, maar meestal mooi weer en natuurlijk met een gezellige ploeg.  We fietsten dit jaar met 15 deelnemer en 6 man begeleiding. Ad was dit jaar voor het eerst mee en dat ging prima. Dit jaar verbleven we in 2 Stayoky’s, nl. in Bunnik en in Dordrecht. De laatste 2 nachten verbleven we in Hotel De Bonte Os in Baarle Hertog. Het waren weer prima accommodaties met heerlijk eten en lekkere matrassen…. wat slaap je toch lekker na een lange fietsdag! Verder natuurlijk veel koffie drinken met appeltaart en zelfs een keer heerlijke Apfelstrudel.! Met de hele ploeg hebben we toch maar weer in totaal bijna 243 kilometer gefietst. Dat is 37 kilometer meer dan verleden jaar. Gelukkig hadden we verder weinig pech onderweg... 3 lekke banden. Helaas wel dikke pech na afloop in het Stadshart. Peter zijn fiets is gestolen!! Onderweg hadden we het heel gezellig. Zo kwamen we in contact met echte wielrenners in Bunnik en hebben we restaurant De 2 Leeuwen op z’n kop gezet in Baarle Hertog met dansen en Jumpen. En natuurlijk Belgische frieten gegeten bij Ad Patat. Als afsluiting hebben we in de Belgische enclave gezellig en vooral veel gegeten in een chinees Wok restaurant. Na het eten trakteerde Harrie ons op een rondleiding door het dorp waar het wel leek of elk huis, elke straat in 2 landen ligt. Overal zie je grensstrepen. De ene kant Nederland, de andere kant België. In de Bonte Os hadden we nog een echte Bonte avond. Zelfs de stamgasten uit het Hotel/café gingen los. Logisch want het feesten bij de Schakel werkt aanstekelijk.  Hebben we ook nog mindere dingen meegemaakt? Ach misschien een keer fout gereden over een kilometers lang rul zandpad (dat werd dus lopen en voort ploeteren met veel gevloek en getier. Dan heeft Harrie het lastig als onze vaste route begeleider! ) In P60 (poppodium) sloten we het fietsen af met een gezellig “borreltje” want dat hadden we wel verdiend na het vele fietsen. Bij de laatste borrel blikten we moe, maar voldaan alweer vooruit naar het volgend jaar. Waarschijnlijk naar Texel en verder rond fietsen in Noord- Holland en natuurlijk weer met dezelfde enthousiaste en goed fietsende ploeg. En goed fietsen blijft belangrijk. Veiligheid staat voorop. Gelukkig zijn we als fietsploeg goed herkenbaar met onze rode regenjacks en gele veiligheidhesjes. Dat laatste is toch van groot belang. Het blijft oppassen in het verkeer als je met een groep fietst. Goede en voldoende begeleiding is dan hard nodig. Groetjes uit de Tour van ploegleider Hugo Op 27 juni en 4 juli was het weer zover. We hebben in het zwembad gedoken. Met echte flessen op de rug. Inmiddels zijn de meeste deelnemers aardig ervaren aan het worden en het ging dan ook meteen erg goed. Sommigen hebben zelfs op 3 meter diepte met een frisbee gegooid ! Eind augustus zullen we weer de duikuitrusting weer om hangen. We bedanken de duikbegeleiders weer voor hun inzet ! Groetjes Barbara hier nog wat foto`s Het nieuws van 2007