Juli 2006 Fietsvakantie 2006 Van woensdag 28 juni  tot en met zondag 2 juli kende de fietsgroep het thema:“De Friesland Boppe Tochte”. Afgelopen jaar (2006) hebben we met de Fietsploeg veel plezier gehad en genoten van de mooie omgeving. We fietsten op Ameland en over het vaste land van Friesland naar het plaatsje Grou. Het was daarmee ook een erg afwisselende fietsvakantie. Prachtig langs de Wadden en langs de Friese meren. Het weer zat mee. We kunnen wel stellen...erg mee! Het was de laatste 2 dagen boven de 30 graden en dat was toch wel wat te warm! Dit jaar verbleven we in 2 Stayoky’s, nl. in Ameland en de Stayoky in Grou. Het waren weer prima accommodaties met heerlijk eten en lekkere matrassen…..wat slaap je toch lekker na een lange fietsdag! Onderweg hebben we o.a. een leuke en hobbelige tocht met de platte kar en trekker gemaakt op het wad van Ameland. Dit was mogelijk door het feit dat we van de club extra geld hadden gekregen voor een bijzondere activiteit omdat we dit jaar 40 jaar bestaan. Ook hebben we onder leiding van de Strandjutter gevist in een geul bij de zee. Vangst: krabbetjes, Haaieneitjes, steentjes. Verder natuurlijk veel koffie drinken met appeltaart! Met de hele ploeg hebben we toch maar weer in totaal bijna 206 kilometer gefietst. Dit jaar fietste er 14 deelnemers plus 6 man begeleiding mee. Ook de 2 nieuwe deelnemers (José en Jan-Marie) hebben het reuze naar hun zin gehad. Verder is het goed te vertellen dat we weinig pech hadden. (Ketting er af, zadel stuk, zachte band.) In de Stayokay’s hebben we het verder rustig aan gedaan. WK voetbal kijken en in Grou stond de Kermis voor de deur...dus in de botsautootjes. Zondag 2 juli stapte we in Heerenveen op de trein om naar huis te gaan. In P60 (poppodium) sloten we het fietsen af met een gezellig “borreltje”want dat hadden we wel verdient na het vele fietsen. Bij de laatste borrel blikte we moe, maar voldaan alweer uit naar volgend jaar. Waarschijnlijk richting Brabant en misschien België en hopelijk weer met dezelfde enthousiaste en goed fietsende ploeg. Wel vertel ik nog dat we dit jaar een extra bijdrage van de gemeente Amstelveen hebben gehad om de prijs aantrekkelijk te houden en vooral ook om voldoende begeleiding mee te kunnen nemen. Dat laatste is toch van groot belang. Het blijft oppassen in het verkeer als je met een groep fietst. Goede en voldoende begeleiding is dan hard nodig. Groetjes uit de Tour van ploegleider Hugo   Hieronder zie je nog wat foto’s van de vakantie. Klik erop om het fotoalbum 2006 te openen. Strand Kerkje Graseten Eenzame fietser Vuurtoren Augustus 2006 Pont Vakantietijd! Lekker even niets. September 2006 Tuinfeest Kort verslag van het Tuinfeest Afgelopen zaterdag 9 september was het gelukkig mooi weer...dat was even spannend maar eindelijk was er weer zon. Vanaf 16.00 uur kwamen er vele leden van de Schakel en vrijwilligers naar ons jubileumfeest Iedereen kreeg een feestelijke cocktail bij binnenkomst. Paul Sellers, onze zanger draaide buiten al gezellige muziek. Hij bleef de hele middag en avond voor ons zingen en muziek draaien. We hebben heerlijk gedanst en om 17.00 uur is de website van de Schakel geopend door Egon. Een aantal mensen hebben daar hard aan gewerkt. We kunnen nu via internet de Schakel opzoeken. We kunnen dan al het nieuws lezen. Daarna zijn we begonnen met de barbecue...iedereen heeft heerlijk gesmikkeld en tussendoor bleven we maar dansen. Na het eten kon je een ijsje halen bij de ijskar. Heerlijk. Vanaf 19.00 uur kwamen er ook ouders naar ons feestje. Ze kregen koffie met lekkers en konden genieten het tuinfeest. Maar helaas rond 21.00 uur was het feest afgelopen en gingen we allemaal naar huis. We kregen allemaal een mooie sleutelhanger met het internet adres van de Schakel erop. We kunnen terug kijken op een fantastisch tuinfeest. Namens de jubileumcommissie, Karin Klik hieronder op een plaatje om een kort filmpje te bekijken. Of klik hieronder voor een mooie lange film uit het film-archief. Hieper de Piep ........ 9 september 2006 .... Officiële opening van de website www.deschakelamstelveen.nl Website Jubileum-uitje Judo Omdat de Schakel 40 jaar bestaat zijn wij met de deelnemers van judo naar het Aviodrome geweest. Op 9 september vertrokken wij om 9 uur richting vliegveld Leystad met 20 personen. Bij aankomst om 9.45 was het nog lekker rustig en hadden wij alle ruimte om de oude vliegtuigen goed te bekijken. Omdat het die dag mooi weer was waren er ook demonstraties van modelvliegtuigen en mochten onze deelnemers om de beurt er mee vliegen.Ook de simulator was een groot succes. Iedereen heeft het reuze naar zijn zin gehad en een aantal wilde nog wel een keer gaan .Wie weet.   Cora   Hier nog wat foto`s en  korte verslagen van een aantal leden. Ga er maar met de muis over en zie wat er dan gebeurt. Zomer Het nieuws van 2006